About Me

My photo
Gombak, Malaysia
"Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selagi aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali." (Hud 11:88)

Monday, January 19, 2009

Mesin Pemusnah Zionis Israel

Tahukah anda bahawa Israel adalah sebuah negara yang sanggup menghabiskan duitnya untuk memperkuatkan kekuatan ketenteraan daripada pertumbuhan ekonominya? Sebagai sebuah negara yang masyarakatnya adalah masyarakat militer, Israel banyak menggunakan mesin-mesin pemusnah yang canggih dan terkini yang kebanyakannya buatan Amerika!

Berikut adalah antara yang telah didedahkannya:

1. Kereta Kebal Merkava

Spesifikasi:-
Armament: Primary Armament 120 mm MG253 smoothbore gun: 48 rounds, LAHAT ATGM Secondary Armament 1 × 12.7 mm MG 2 × 7.62 mm MG 1 × 60 mm internal mortar 12 smoke grenades

Walaubagaimanapun, kereta kebal ini berjaya dimusnahkan oleh tentera Hizbullah semasa perang antara Israel-Hizbullah.

2. M 16 (F-16 Fighting Falcon)

Spesifikasi : Armament Guns: 1× 20 mm (0.787 in) M61 Vulcan gatling gun, 511 rounds Rockets: 2¾ in (70 mm) CRV7 Missiles: Air-to-air missiles: Air-to-ground missiles: Anti-ship missiles: Bombs: Combined Effects Munition Gator mine Sensor Fuzed Weapon Wind Corrected Munitions Dispenser Paveway-series laser-guided bombs general-purpose bombs nuclear bomb.

3. Helicopter-64 Apache AH-64 Apache adalah helikopter tempur tentera Amerika yang dapat digunakan dalam berbagai cuaca dan merupakan helikopter tempur utama yang digunakan Amerika.

Armament:
Guns:
1 x M230 30 mm (1.18 in) cannon, 1,200 rounds Rockets: Hydra 70 FFAR rockets Missiles: combination of AGM-114 Hellfire, AIM-92 Stinger, AIM-9 Sidewinder.

Angkatan Udara Israel menggunakan Apache untuk menyerang berbagai sasaran dengan peluru berpandu. AH-64A yang menyerang dan memusnahkan puluhan pos-pos pertahanan Hizbullah Lebanon pada tahun 1990-an, dan dapat menyerang dalam berbagai keadaan cuaca dan malam hari. Selama Al-Aqsa Intifada, Israel menggunakan Apache untuk membunuh tokoh senior Hamas, seperti Syeikh Ahmad Yasin dan Adnan al-Ghoul serta Abdul Aziz Rantisi, dengan peluru berpandu.


Walaubagaimanapun, ketika konflik Israel-Lebanon Julai-Ogos 2006, dua helikopter AH-64A ini telah berjaya dimusnahkan oleh Hizbullah. Dan yang terbaru, konflik Israel-Gaza ini menyaksikan Brigad Izzuddin Al Qassam, sayap tentera HAMAS berjaya menembak jatuh sebuah helikopter AH-64A ini.

4. MQ-1 Predator



MQ-1 Predator merupakan sebuah pesawat tempur udara tanpa pemandu (UAV) . MQ-1 di deskripsikan sebagai MALE (medium-altitude, long endurance) UAV sistem. Dapat digunakan sebagai pesawat pengintip, dan juga dapat membawa dan menggunakan dua AGM-114 Hellfire missiles. Pesawat ini telah digunakan sejak tahun 1995, dan telah bertempur di perang Afghanistan, Bosnia, Serbia, Iraq dan Yaman. Pesawat ini dikendalikan menggunakan alat kawalan.

Begitulah di antara mesin-mesin pemusnah tentera Zionis Israel yang sedang mengganas di Gaza. Namun, kita sebagai umat Islam perlu yakin bahawa segala kekuatan adalah hanya milik mutlak Allah SWT kerana Dia-lah yang Maha Perkasa. Juga, segala wang ringgit yang dihabiskan musuh-musuh Allah dalam menghalang dan menghancurkan umat Islam ini akan membawa penyesalan terhadap mereka kelak!

"Sesungguhnya orang-orang yang kafir itu, menafkahkan harta mereka untuk menghalangi (orang) dari jalan Allah. Mereka akan menafkahkan harta itu, kemudian menjadi sesalan bagi mereka, dan mereka akan dikalahkan. Dan ke dalam neraka Jahanamlah orang-orang yang kafir itu dikumpulkan." (Al Anfal 8:36)

Sumber: www.eramuslim.com

BaytulFareed

No comments:

Related Posts with Thumbnails