About Me

My photo
Gombak, Malaysia
"Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selagi aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali." (Hud 11:88)

Sunday, October 4, 2009

Cari Jodoh


Entah sebab melodi ataupun lirik, lagu nyanyian Wali Band ini sangat 'femes' semenjak dua menjak ni. Hehe...ikhwah2 pun dah mula terlayan jugak lagu ni.

Kisah seorang lelaki yang 'desperate' untuk mencari jodohnya. Hayati liriknya di bawah ini... (Baca sambil dengar lagu dia lebih 'layan' kot...)

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim durian hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh Tuhan inikah cobaan

Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Jangan bimbang Allah dah janji dalam Al-Quran:

"..dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)..."

(An Nuur 24:26)

Lagu: Cari Jodoh
Nyanyian: Wali Band

p/s: Lirik lagu ni takde kaitan dengan penulis... Sekadar coretan santai2 di malam ahad setelah siangnya yang memenatkan. Terutama buat rakan-rakan yang masih se'club'. hoho...

BaytulFareed

3 comments:

zahidzuhri said...

hahaha!!! kelakar giler la lagu nih! ana tengok tajuk posting tu pun mesti ada somthing,hehe... enta ni saje nak cover up la eh?? =p haha

Azraai Ahmad said...

To zahidzuhri:

kalau dengar lagu dia lagi kelakar!

bro, mana ada cover up. kan ana dah buat disclaimer kat bwh tu. hehe...

zahidzuhri said...

tak tahan la tengok video tuh!! hahahaha!!! kalo ana sorang2 dalam lab nih dah tergelak,tapi sebab ramai sister jadi kena kontrol macho sket :p

Related Posts with Thumbnails