About Me

My photo
Gombak, Malaysia
"Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selagi aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali." (Hud 11:88)

Tuesday, February 17, 2009

Konspirasi Menguasai Dunia dengan Makanan!


Kempen boikot yang dilancarkan di seluruh dunia terhadap beberapa produk makanan dan minuman yang menyumbang kepada Israel telah menyebabkan beberapa buah cawangannya di Malaysia mengalami kerugian hebat.

Anda tentu perasan tindakan mereka mengiklankan penurunan besar-besaran terhadap burger-burger mereka. Mereka juga giat menafikan penglibatan mereka di dalam sumbangan terhadap sebarang kegiatan peperangan.

Hal ini turut dirasai oleh Coca Cola Malaysia yang terjejas teruk jualan mereka apabila Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia menghentikan penjualan minuman terebut di premis-premis mereka.

Betul Ke Mc Donald Menyumbang Kepada Israel?


Seperti yang dinyatakan di atas, Mc Donald Malaysia keras menafikan penglibatan mereka dengan sebarang usaha peperangan di mana-mana dunia.

Oleh itu, sedikit info di bawah mungkin boleh dijadikan panduan anda dalam menilai:

1. McD merupakan restoran makanan segera yang mempunyai 30 000 cawangan di 121 negara.

2. Pengerusi dan CEO McD, Jack M. Greenberg adalah Pengarah Kehormat "American-Israel Chamber of Commerce and Industry, Inc." di Chicago.

3. Menurut "Chicago Jewish Community Online" (website kepada "Jewish United Fund of Metropolitan Chicago), McD Corp merupakan rakan penyumbang kepada "Jewish United Fund" dan "Jewish Federation".


Sumber:
http://www.inminds.co.uk/boycott-mcdonalds.html

Bagaimana pula dengan Coca-Cola?

1. Sejak 1966 sehingga kini, Coca-cola menjadi pendokong tegar kepada Isreal.

2. Pada 1997, "Government of Israel Economic Mission" memuji Coca-Cola di "Israel Trade Award Dinner" kerana berterusan menyumbang kepadaIsrael selama 30 tahun.

Selanjutnya rujuk:
http://www.inminds.co.uk/boycott-coca-cola.html

Usaha Menguasai Dunia dengan Makanan

Salah satu sisi yang jarang difikirkan oleh kita sebagai umat Islam adalah mengapa musuh-musuh Islam bersungguh-sunguh dalam industri makanan segera ini. Mungkin dari segi keuntungan ekonomi memang tidak dinafikan keuntungannya yang besar, namun terdapat aspek-aspek lain yang mungkini kita terlepas pandang!

Antara isu penting untuk di'highlight'kan adalah bahan yang terkandung di dalam makanan dan minuman tersebut:

Teknologi biokimia telah sekian lama diaplikasi dalam pengeluaran makanan segera. Bermula dengan MSG (Monosodium Glutamate - orang panggil Ajinomoto kalau kat Malaysia) hinggalah kepada GMF (Genetical Modified Food) yang semakin popular sekarang ini.

MSG (Monosodium Glutamate)

MSG digunakan secara meluas di seluruh dunia sebagai pembangkit rasa bagi makanan. Walaupun Food and Drug Administration (FDA) mengklasifikasikannya sebagai "generally recognized as safe", namun penggunaan MSG masih lagi mengundang kontroversi.

Penggunaan MSG yang keterlaluan boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan iaitu:
  • Headache, sometimes called MSG headache
  • Flushing
  • Sweating
  • Sense of facial pressure or tightness
  • Numbness, tingling or burning in or around the mouth
  • Rapid, fluttering heartbeats (heart palpitations)
  • Chest pain
  • Shortness of breath
  • Nausea
  • Weakness
Sumber:
http://www.mayoclinic.com/health/monosodium-glutamate/AN01251

GMF (Genetical Modified Food)

GMF secara umumnya, "is most commonly used to refer to crop plants created for human or animal consumption using the latest molecular biology techniques." Memang terdapat kebaikan GMF seperti ketahanan terhadap ancaman perosak, penyakit dan suhu ketelaluan serta lebih banyak nutrien daripada benih biasa.

Namun, kesannya terhadap manusia menyebabkan ramai mengkritik penggunaan GMF.
  • Allergenicity - There is a possibility that introducing a gene into a plant may create a new allergen or cause an allergic reaction in susceptible individuals.
  • Unknown Effect - introducing foreign genes into food plants may have an unexpected and negative impact on human health.
Sumber:
http://www.csa.com/discoveryguides/gmfood/overview.php

Cuba fikir-fikirkan:

Kita mengetahui bagaimana sejak zaman Rasulullah SAW lagi orang-orang Yahudi berusaha meracuni baginda. Malah, ketika selesai perang di Khaibar, mereka telah menghidangkan daging kambing yang beracun kepadanya dengan tujuan membunuh. (Dari Abu Hurairah HR Bukhari)

Jika kepada baginda sendiripun mereka sanggup meracuninya, bagimana pula dengan kita? Umat Islam yang mewarisi ajaran Rasulullah SAW. Kaum zionis mengimpikan sebuah dunia yang dikuasai oleh "manusia terpilih" dan di bawah mereka adalah para "binatang"!

Hanya orang-orang Yahudi yang manusia, sedangkan orang-orang non Yahudi bukanlah manusia, melainkan binatang. (Kerithuth 6b hal.78, Jebhammoth 61a)

Orang-orang non-Yahudi diciptakan sebagai hamba untuk melayani orang-orang Yahudi. (Midrasch Talpioth 225)


Untuk merealisasikan tujuan jahat ini, mereka perlu menyediakan golongan manusia kelas "binatang" yang tingkat inteleknya rendah, lemah fizikalnya, serta penuh penyakit. Mereka mencipta makanan-makanan "perosak", seterusnya disebarkan ke seluruh dunia sehingga menjadi makanan "trendy" dan "classy".

Kita pun makan dengan penuh bangga dan ibarat redha dikuasai oleh mereka.


Kesimpulannya, ingatlah kembali kepada firman Allah SWT yang bermaksud;

"Maka hendaklah manusia melihat kepada makanannya." ('Abasa:24)

p/s: Artikel ini sebagai pembuka minda kepada anda untuk memikirkan kemungkinan-kemungkinan yang ada. Mungkin terdapat kekhilafan di dalam merujuk sumber-sumber informasi. Oleh itu, sebarang pembetulan sangatlah dialu-alukan.

Wallahu a'lam...

BaytulFareed

6 comments:

imputraz said...

tahniah.. maklumat yg bagus utk kita tahu..

http://dajjal.wordpress.com/ <--- best info for me by Malaysian..

zahidzuhri said...

mantop la baytul fareed...satu lagi kajian yang hangat dan cambez!

Anonymous said...

satu lagi info & ketetapan para ahlul bayt!!
Allahu akbar!!!
ya Allah, hantarlah dari kalangan ahlul bayt ini menyelamatkan kami di kurun ini!!

Anonymous said...

tiba2 ana teringat tentang seperkara..rancangan kita utk menulis buku tentang makan..bermula dengan "Ayat-ayat Makan", lpstu "Ketika Makan bertasbih", "syahadat Makan", "Di Jalan Dakwah aku Makan"..bile nk buat sume tu???hahaha!!

Azraai Ahmad said...

hoho2.ana pun baru teringat! waktu konsis zon tengah aritu kan? Insyaallah akan terbit segera "KeMAKANan - KeAKHWATan"!

mas syarep said...

sblm nk mulakn dulu penulisan psl "makan" ni..kena mula dari awal dahulu..kita tulis psl "Apa Ertinya saya MAKAN"..hehehe!!lpstu br buat "Asas-asas MAKAN"..hahaha!!

Related Posts with Thumbnails