About Me

My photo
Gombak, Malaysia
"Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selagi aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali." (Hud 11:88)

Sunday, May 30, 2010

Perjalanan Hidup...

Di petang Ahad yang tenang, bertempat di Baytul Fareed...

Hari ni ada satu je misi... Tu pun tengah tunggu informasi untuk ke sana... ^_^

Sambil tu tengah siapkan nota untuk salah satu projek aku... Hmmm... terjumpa lagu lama ni... Jom layan sambil bermuhasabah bersama...


Perjalanan Hidup oleh Ramli Sarip

Aku yang masih di perjalanan hidup ini
Begitu lama berlegar di persimpangan dunia
Menempuh jarak dan titian
Rimba dan lautan
Mencari sesuatu yang abadi

Aku yang masih di perhentian hidup ini
Begitu jauh mengembara ke serata dunia
Mengejar siang dan malam
Surut dan pasang
Mencari sesuatu kebebasan
Mencari sesuatu kedamaian

Di mana berakhirnya perjalanan ku ini
Esok dan lusa bukan milikku
Oh Tuhanku
Lindungilah hambamu yang hina ini
Aku setia hanya padamu
Oh Tuhanku

Sabda Rasulullah SAW:
"Apalah erti dunia bagiku. Hubunganku dengan dunia ini laksana seorang pengembara yang sedang berjalan di bawah terik mentari. Tiba-tiba kelihatan sebatang pohon, lalu dia berteduh sejenak di bawah bayangan teduhannya. Sesaat kemudian, dia akan berlalu pergi meninggalkan tempat itu." (HR Tirmidzi)

BaytulFareed

No comments:

Related Posts with Thumbnails