About Me

My photo
Gombak, Malaysia
"Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selagi aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali." (Hud 11:88)

Friday, December 4, 2009

APAPUN yang BERLAKU... BERILTIZAMLAH!



Apapun yang berlaku...

Apa kau masih bersamaku
Atau aku yang sudah tidak bersamamu
Apa kau akan pergi dulu
Atau aku yang akan pergi dulu

HIDUP ini mesti diTERUSkan
DAKWAH ini mesti diGERAKkan
TARBIYAH ini mesti diPERKASAkan

Apapun yang berlaku...

Apa kau sudah TIADA
Aku PASTI tetap ADA!
Apa aku yang sudah TIADA
Kau PASTI tetap ADA!

Bersamamu atau tanpa dirimu
Bersamaku atau tanpa diriku

HIDUP ini pasti TETAP MEREMPUH Halangan Mendatang
DAKWAH ini pasti TETAP MENEROBOS Sempadan Kejahiliyahan
TARBIYAH ini pasti TETAP MEMBINA Potensi Insan

Apapun yang berlaku...

Ketika Kau rebah di atas jalan yang panjang
Atau Aku yang hanyut di arus yang kuat menerjang

Mohonlah kepada-Nya akan KEKUATAN
Mohonlah kepada-Nya akan KEIKHLASAN
Mohonlah kepada-Nya akan KESUNGGUHAN
Mohonlah kepada-Nya diperMUDAHkan URUSAN...

Kerana SEGALA yang berlaku adalah UJIAN
Maka, PENAWARnya adalah ILTIZAM!

Ikhwati wa Akhawati fillah

APAPUN yang BERLAKU... BERILTIZAMLAH!

"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (ujian) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam ujian) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat." (Al-Baqarah 2:214)

p/s:- Aku akan berlari dan terus berlari. Dan suatu ketika nanti, pasti dapat Terbang Tinggi! Insyaallah!

Wallahu a'lam...

BaytulFareed

2 comments:

Fakir Muhammad said...

Salam..

puisi yg berjaya membakar roh ana kembali..

alhamdulillah..

salam ukhuwah dari New Jersey, USA..

Azraai Ahmad said...

Alhamdulillah. Semoga terus tsabat di negeri orang, akhi!

Related Posts with Thumbnails