About Me

My photo
Gombak, Malaysia
"Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selagi aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali." (Hud 11:88)

Tuesday, November 10, 2009

Once Upon A Time In Dakwah n Tarbiyah

Di malam selasa yang tenang. Rancang nak pegi 'jogging' kat Stadium. Tapi, Allah ingin memberikan rahmat kepada bumi ini dengan hujannya yang rintik-rintik...

Memandangkan plan tak jadi, aku pun mengodek-ngodek laptop dan berjumpa dengan gambar-gambar yang memang menggamit nostalgia betul la...terutamanya dengan para ikhwah...

Saje je aku 'upload'kan gambar-gambar yang 'the chosen' daripada sekian banyak gambar-gambar kami. Kebanyakan waktu aku mude-mude dulu. And suposely the most memorable ones.

Temanya adalah "Once Upon A Time In Dakwah n Tarbiyah"! Hehe...Ok layan...














Dan.. akhir sekali aku terjumpa gambar yang membuatkan aku tergelak sorang2. Hahaha...tak silap 2 tahun lepas di "White Board" BaytulFareed. Tarikh kawen ahlul Bayt waktu tu... Kononnya Azam la. Dan yang betul2 jadi hanya WAWI, Farouq dan Safwan. Aku dan Ajil, misi gagal hohoho...

Padahal aku 'just' tulis tarikh besday aku je kat situ... Bukan tarikh kawen pun...Haha, kan dah 'tertipah' semua orang!

p/s:- Hujan masih lagi rintik-rintik membasahi bumi. Harapnya kegersangan hati manusia pun kembali basah dengan Iman dan Islam pada malam ni.

"Sesungguhnya perumpamaan kehidupan duniawi itu, adalah seperti air (hujan) yang Kami turunkan dari langit, lalu tumbuhlah dengan suburnya karena air itu tanam-tanaman bumi, di antaranya ada yang dimakan manusia dan binatang ternak. Hingga apabila bumi itu telah sempurna keindahannya, dan memakai (pula) perhiasannya, dan pemilik-pemiliknya mengira bahwa mereka pasti menguasainya, tiba-tiba datanglah kepadanya azab Kami di waktu malam atau siang, lalu Kami jadikan (tanaman tanamannya) laksana tanam-tanaman yang sudah disabit, seakan-akan belum pernah tumbuh kemarin. Demikianlah Kami menjelaskan tanda-tanda kekuasaan (Kami) kepada orang-orang yang berfikir." (Yunus 10:24)

Wallahu a'lam.

BaytulFareed

5 comments:

fadil said...

waahh...terkenang zaman2 muda dulu.

Abu Khalid said...

Best bangat!

Azraai Ahmad said...

Fadil:
Sekarang pun muda lagi!

ProfHussaini:
Absolutely The Best of the Best!

ezzani said...

salam 'alaik,

akhirnya Allah swt beri hidayah kpd zukhair utk kembali mewarnai semula pelangi-pelangi indah di jalan dakwah.

p/s:Insya Allah,ana nak terbitkan tulisan bertajuk pelangi-pelangi indah di jalan dakwah :D...ezzani

marwan_amz said...

Akh Azraai rupenye seorg yg sangat sentimental, ni still dlm lingkungan umur 20an, nanti lepas jadi datuk nanti, komfem lg sentimental, adeh.....




p/s: Ana tidak mengenal akh azraai yg dlm gambar, ada perbezaan, hehe....

Related Posts with Thumbnails